Ziekteverzuim verminderen
De meest voor de hand liggende reden om uw kantoor aan een regelmatige schoonmaakbeurt te onderwerpen is om de verspreiding van ziektes en bacteriën te voorkomen. Hoe snel ziektes zich kunnen verspreiden, is tijdens de coronapandemie pijnlijk duidelijk geworden. Ziekteverzuim heeft veel nadelen. Naast dat het uw bedrijf veel geld kan kosten, is het uiteraard ook erg vervelend voor uw werknemers. Niet alleen voor de zieke werknemers, maar ook voor de collega’s die de werkzaamheden van deze zieke werknemers moeten overnemen. Als uw medewerkers regelmatig met extra werkdruk en werkzaamheden worden opgezadeld, bestaat de kans dat ze hun heil elders gaan zoeken. En dat wilt u in deze krappe arbeidsmarkt natuurlijk koste wat kost vermijden.
Klantenbestand vergroten
Een schoon kantoor is niet alleen fijn voor uw werknemers, maar ook voor (potentiële) klanten. Een schoon kantoor maakt indruk en kan ervoor zorgen dat geïnteresseerden klanten worden. Het straalt professionaliteit uit en fungeert als uw visitekaartje. Daar komt nog bij dat een schoon kantoor vaak opgeruimder is. Het is per slot van rekening een stuk moeilijker om schoon te maken in een rommelige ruimte. En waar geen rommel is, kan er ook niemand over rommel struikelen. Als uw kantoor schoon en opgeruimd is, is het enige waarover gegadigden zullen struikelen hun tong, en dat ook alleen maar omdat ze staan te trappelen om met u in zee te gaan.
Productiviteit verhogen
Dat een schoon kantoor vaak opgeruimder is, daarvan plukken ook uw werknemers de vruchten. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat medewerkers met een schone, opgeruimde werkplek productiever zijn. Minder rommel zorgt voor minder afleiding, wat bevorderlijk is voor de concentratie. Als hun werkplek goed schoon wordt gehouden, hebben werknemers minder last van allergische reacties zoals niesbuien, wat hun concentratie eveneens ten goede komt. Een schone, opgeruimde werkplek zorgt ervoor dat medewerkers graag naar kantoor komen. En met tevreden werknemers staat u uiteraard sterker als werkgever.
Dat een schoon kantoor van belang is, is nu hopelijk duidelijk. Hoe u invulling geeft aan die schoonmaak, dat is aan u. Bij sommige bedrijven zijn medewerkers zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van hun werkplek. Hoewel dit een gunstige oplossing lijkt, blijkt in de praktijk dat zo’n schoonmaakbeleid zelden consequent en goed wordt nageleefd. Vandaar dat het verstandig kan zijn om een professioneel schoonmaakbedrijf in te schakelen. Met bijna 30 jaar ervaring en veel tevreden klanten spreekt de reputatie en betrouwbaarheid van Zoeteman voor zich. Vandaar dat wij zeggen dat als het écht schoon moet zijn, u bij Zoeteman moet zijn. Neem voor een vrijblijvende offerte contact met ons op.